Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven, og e-handelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter.
Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
AVTALEN
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, gjelder det som særskilt er avtalt mellom partene, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
PARTENE
Selger
Firma:Interline Europe A/S (Hugna.no)
Adresse: Evjebekkveien 1, 1661 Rolvsøy
E-post:hallo@hugna.no
Org.nr.: 922 558 949
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper.
Selger er den parten som mottar og behandler bestillinger, samt driver det nevnte firmaet, og betegnes i det følgende som Hugna.
PRISER
Prisene som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.
AVTALEINNGÅELSE
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av Hugna. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Hugna, i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
BETALING
Ved bruk av kredittkort og debetkort som betaling vil kjøpesummen reserveres på ditt kort. Kortet vil bli belastet samme dag som varen sendes fra lager.
Kort betaling
Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom Stripe, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.
Kortnummer lagres ikke av Hugna etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på den kontoen kortet er knyttet til.
Faktura
Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen utover 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være registrert i folkeregisteret i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. Hugna lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
Faktura sendes deg på e-post før vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Ved å velge Klarna faktura får du:
- Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
- Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
- Mulighet til å se varen før du betaler
- Handle enkelt, trygt og raskt på nettet
LEVERING
Hugna leverer fraktfritt til alle landfaste adresser eller steder der det er broforbindelse.
Hugna vil ha leveringsforbehold for enkelte områder hvor vi ikke kan overholde våre normale fraktpriser, eller kan levere.Forbeholdet gjelder også om du bor på strekning med bompengebelagt broforbindelse eller er uten broforbindelse.Dersom du bor på en øy uten veiforbindelse, kan vi levere til fastlandsadresse eller kai.Dersom du er i tvil om vi kan levere hos deg, send en mail til:hallo@hugna.no så hjelper vi deg.
Småpakkelevering
- Forsendelsen blir levert på døren eller som servicepakke.
- Du får beskjed på SMS når pakken er på vei, om pakken leveres på døren ringer sjåføren 30-60 minutter før levering på kveldstid.
- Leveres på døren mellom kl 08-17 eller kl 17-21, basert på postnummer.
- Automatisk SMS-varsling når pakken er underveis.
- Mottaker kan gi Posten fullmakt, på eget ansvar, til å sette igjen pakken hvis man ikke er hjemme.
- Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores.
- Maks 35 kg per kolli
Levering til fortau/dør – curbside:
Du får varsel på sms/ telefon eller e-post fra Bring med foreslått leveringsdag. Mottaker blir oppringt ca. 30 minutter før levering. Varene leveres til eiendomsgrense så nær ytterdør man kommer med bil. Det kan derfor ikke forventes å få levert varer inn i huset eller til ønsket rom. Ved levering til leiligheter i etasjeeiendommer, leveres varer til gatedøren. Finnes det ingen gatedør, leveres varer til nærmeste trappeoppgang. Dette forutsetter tilgjengelig bilvei helt til døren med fremkommelighet for lastebil.
Levering med innbæring – Indoor:
Du får varsel på sms/ telefon eller e-post, fra Bring med foreslått leveringsdag. Mottaker blir oppringt ca. 30 minutter før levering. Indoor inkluderer levering inn i hjemmet til ønsket plassering (en av mottakers utpekte rom / plassering). Du må informere Bring om ting som kan påvirke leveransen (dårlig vei, portkode, bratte trapper etc.) samt sørge for å beskytte gulv (sjåførene skal ikke ta av seg skoene på grunn av HMS regler) og ha klar bane til anvist sted.
Man må og sikre at eventuelle barrierer for leveringsbilen og hindringer som gjør at transportør må bære unødvendig mye, er fjernet. Mottaker har ansvar for at varene har ytre pakkemål som gjør at de går inn i de rom som de ønskes levert på. Bring kan dessverre ikke av-emballere produktet dersom det blir for trangt, grunnet ansvars og forsikringsregler.
VIKTIG FOR ALLE TYPER LEVERANSER
Mottakers ansvar:
- Mottakeren må kunne nås på telefonnummer som Bring har fått.
- Avbestillinger må gjøres minst en (1) virkedag før varene er lastet på fraktbilen.
- Levering skjer så langt det finnes lovlig farbar vei. For eksempel inkluderer ikke båtavgifter og spesiell forsendelse fra båt, men dette må ordnes og betales av mottakeren. Dersom du er i tvil om vi kan levere hos deg, send en mail til vår kundeservice:hallo@hugna.no, så hjelper vi deg.
Ved mottak er det er viktig at forsendelsen blir sjekket nøye før mottak og at eventuelle skader på emballasje blir sjekket av og merket av på fraktbrevet eller terminalen til sjåføren.
Det er viktig at du er tilstede til avtalt leveringstid. Dersom mottaker ikke er tilstede ved avtalt leveringstidspunkt, vil varen returneres til speditørens lokale lager. Lagerleie vil påløpe samt ekstrakostnader for ny levering. Dette vil bli fakturert til mottaker. Blir varer stående hos Bring som følge av at man ikke kan ta imot varer, påløper ekstra lagerkostnader som følge av dette.
RISIKOEN FOR VAREN
Risikoen for varen går over på kjøperen når produktet er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til kjøperens rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen.
30 DAGER UTVIDET RETURRETT
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Etter norsk lov er angrefristen satt til 14 dager etter mottatt leveranse. Angreretten forutsetter at du innen angrefristen gir Hugna beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten.
I tillegg gir Hugna deg 16 dager utvidet angrerett, slik at angrefristen totalt er30 dager.
30 DAGER STRESSFRI RETUR
Vi i Hugna er opptatt av å gi våre kunder den beste handleopplevelsen vi kan tilby, men vi vet at ting ikke alltid går etter planen og har derfor utarbeidet en stressfri returordning.
HVORDAN DET FUNGERER
- Legg inn din bestilling på hugna.no
- Du kan endre eller kansellere din ordre kostnadsfritt frem til varen har forlatt vårt lager. Gjøres dette etter din ordre har forlatt vårt lager eller du er utilgjengelig på avtalt leveringstidspunkt vil det påløpe gebyr.
- Motta produktet innen 5-10 virkedager. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen frem til du er sikker på at du ønsker å beholde produktet.
Etter du har mottatt produktet har du 30 dagers returrett. Se vilkår og betingelser nedenfor. Ønsker du å benytte deg av din returrett kan du kontakte vår kundeservice påhallo@hugna.no eller kontakt oss via returskjema på nettsiden.
GRUNNLAG FOR RETUR
Ved tilfellet av produktskade, feillevering og kjøpsanger har du rett til å returnere ditt produkt.
Ved kjøpsanger er du som kunde selv ansvarlig for fraktutgiftene dette medfører.Du har mulighet til å selv returnere ditt produkt tilbake til vårt lager innen vår forlengede returperiode på 30 dager fra du mottar din ordre. Ta kontakt med kundeservice for å avtale dette nærmere.
Har du ikke anledning til å returnere ditt produkt selv er Hugna behjelpelig med å arrangere henting av varen hos deg etter avtalt pris fra fraktselskap. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra din refusjon.
Du har selv ansvar for varen frem til den har ankommet vårt lager. Om varen har skade, har vært synlig brukt og/eller mangler originalemballasje, vil det påløpe gebyr.Varen vil bli hentet på leveringsadressen som er registrert i din ordre.